in

Voor de snackliefhebber: deze digitale jas is gemaakt van chipszakken

Knapperig, smaakvol en verslavend: we hebben het obviously over onze favoriete snack, chips. Waar we op de middelbare school tijdens de les schaamteloos een zak chips op tafel gooiden, houden we ons tijdens werk maar even in. Al hoeft dat helemaal niet, want vanaf nu kun je je snacks digitaal ‘meenemen’ in je Crispy Puffer Jacket. Wij leggen uit hoe dit werkt.

Crispy Puffer Jacket
Al eerder dit jaar brachten Subway en Lay’s een jas uit waar je u tegen zegt. De merken sloegen de handen ineen met het Amsterdamse modemerk XPLCT Studios. Deze knaller van een jas is zilver van kleur en gemaakt voor echte snackliefhebbers. Waarom?

Omdat-ie is gemaakt van gerecycled chipszakkenfolie – zodat je ook nog eens onopvallend je favo snack bij je kan dragen. De lancering van deze jas was echter maar het begin. Subway en Lay’s brengen namelijk maar liefst vijf unieke NFT-versies van de Crispy Puffer Jacket uit.

Lees ook  Dit speelde er werkelijk tussen Famke Louise en Ali B: ‘Ernstig misbruikt’

Wat is NFT?
Kunstwerken, animaties en beelden die alleen bestaan op het internet: dát is wat je je voor moet stellen bij NFT. Naast Nike en Adidas begeven nu ook Subway en Lay’s zich in deze wereld en lanceren met elkaar vijf unieke Crispy Puffer Jacker-NFT’s. Enne, één van deze NFT-jassen wordt op 16 februari verkocht tijdens een exclusieve veiling van Sotheby’s.

En dat is nog niet alles: de opbrengsten van deze NFT worden gedoneerd aan de Voedselbanken Nederland. Je koopt dus niet alleen een unieke jas, je draagt ook wat bij aan het goede doel.

Winnen
Heb je tijdens de exclusieve veiling geen geluk? Dan kan je via de actie van Subway kans maken op één van de overgebleven vier NFT-jassen óf een real life versie van de Crispy Puffer Jacket. Je doet mee aan de actie via deze link.

Lees ook  Moeder waarschuwt anderen nadat zoon’s tong opzwelt en blauw wordt tijdens bezoek aan oma

Voor de mensen die heel graag willen weten hoe de Crispy Puffer Jacket zal staan, is er een oplossing bedacht. Met een speciale AR-filter voor Snapchat kun je namelijk checken hoe jij er in deze snackable jas uitziet.

Metaverse
Veel merken zijn bezig met NFT’s, want consumers willen zich uiten in de Metaverse. Wat ze doen in de echte wereld met fashion items en outfits, willen ze dit ook laten zien met hun digitale sneakers en echte kleding. Eén ding is zeker: deze opvallende jas zal in real life al veel bekijks krijgen, dus dan ook zeker in de Metaverse wereld.

Politie vindt tas vol met schedels in water

Net binnen: Deze coronamaatregelen worden dinsdag aangekondigd